Міжнародний конкурс кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікацій та управління брендами

Міжнародний конкурсу кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікацій та управління брендами відбувся 17.06.2024 р. в дистанційному форматі на базі Хмельницького національного університету . Це визначна подія зібрала талановитих професіоналів та амбітних студентів з різних куточків світу, в якому активну участь прийняв Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, зокрема кафедра Міжнародних економічних відносин, факультету історії, політології і міжнародних відносин на основі багаторічної співпраці та партнерства. На конкурсі були представлені 2 роботи випускників ОР бакалавр (Котик Христини та Іванової Юліани).

 На засідання були запрошені учасники та члени конкурсної комісії.

З вітальним словом до присутніх звернулися:

координатор конкурсу, канд. економ. наук, доцент Валентина Літинська;

проректор ХНУ, канд. економ. наук, доцент Віктор Лопатовський;

декан ФЕУ ХНУ, канд. економ. наук, доцент Віталій Карпенко;

завідувач кафедри маркетингу ХНУ, канд. економ. наук, доцент Ірина Закрижевська;

голова конкурсної комісії, д-р., економ. наук, професор, Ольга Гончар.

На конкурс були представлені роботи із 21 ЗВО України та зарубіжжя. Всього надійшло 127 робіт.

Згідно положення, до нагородження представлено 38 робіт (30 %).

Серед кваліфікаційних робіт першого (бакалаврського) РВО переможцями стали:

Отож, вітаємо студентку Котик Христину та наукового керівника Михайлишин Лілію Іванівну кафедри Міжнародних економічних відносин Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника за зайняте I місце в Міжнародному конкурсі кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікації та управління брендами та отримання диплому  I ступеня.

Тема кваліфікаційної роботи «Особливості позиціонування конгломератів та люксових брендів на світовому ринку предметів розкоші».

Коротка анотація змісту роботи. В роботі визначено та проаналізовано концептуальні засади розвитку ринку предметів розкоші, обґрунтовано авторське визначення поняття «Предметів розкоші», згідно з яким цю категорію благ становлять споживчі товари, які окрім функціональних потреб задовольняють додаткові (вищі по ієрархії) потреби в піраміді Маслоу конкретного споживача та середовища,  в якому він перебуває. Ринок предметів розкоші переживав багато змін і відзначався як винятковий, оскільки він не пов’язаний з основними потребами людей, а радше з їхніми емоціями, мріями, бажанням особистої та соціальної підтвердженості і задоволенням.

 Із цивілізаційним розвитком людства вимоги до предметів розкоші зазнають суттєвих змін, в результаті чого зростає їх технологічна складність, а це потребує масштабних фінансових вливань. Із за цих причин, в останнє десятиліття великі компанії все більше і більше зміцнюють свої позиції на відповідному ринку. Так, із 5-ти проаналізованих компаній сегменту «люкс» всі показали зростання капіталізації за рахунок нарощування обсягів продажів на ринку США, Азії та Європи. Що стосується України, то із початком війни, споживання предметів розкоші, хоча суттєво і скоротилося, однак не повністю анулювалося. Більше того, в останні місяці спостерігається певне пожвавлення продажів товарів люкс сегменту, на території країн, де зареєстровано значний приплив українських біженців, що дає підстави вважати, що попит на відповідні товари зберігається, а тому актуальними залишаються питання, щодо розробки заходів спрямованих на вилучення додаткових фіскальних вигід для повоєнної відбудови України та врівноваження соціального дисбалансу в розподілі суспільних доходів і витрат. З цією метою автором розроблено алгоритм системи оподаткування предметів розкоші (СОПР) за прогресивною шкалою, що визначається альтернативний механізм підвищення доходів бюджету України в умовах війни.

На заключення, члени конкурсної комісії та переможці висловили свої враження від рівня організації та проведення конкурсу, а переможцям побачили подальших наукових та інноваційних звершень.