Відбувся форум «Освітні діалоги Прикарпаття». З презентацією «Формування освітньої політики під час війни і в післявоєнний період. Перезавантаження реформи «Нова Українська школа»» на ньому виступила проректорка з науково-педагогічної та міжнародної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, колишня міністерка освіти та науки України Лілія Гриневич.
Участь у заході також взяли ректор Прикарпатського національного університету Ігор Цепенда, ректор Херсонського державного університету Олександр Співаковський, ректор ІФНТУНГ Ігор Чудик, народний депутат України Едуард Прощук, освітяни з різних міст України, директори закладів професійно-технічної освіти області, керівники міських, селищних, сільських органів управління освітою, керівники закладів загальної середньої освіти. Модератором зустрічі виступив Ігор Пасічняк.
«Війна здійснює руйнівний вплив на всі сфери нашого життя і на освіту також. Зараз в Україні кожна десята школа зруйнована, тому вони змушені концентруватися на інших територіях. Ми повинні розвивати зміни у шкільній освіті та впроваджувати реформи Нової української школи враховуючи впливи війни. Нашим дітям потрібна життєва стійкість, їм потрібно вміти шукати інформацію, користуватися джерелами, правильно користуватися штучним інтелектом, про який ми сьогодні також поговоримо. Ми маємо вірити та йти до оптимістичного сценарію!», – зазначила Лілія Гриневич.
Ректор Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Ігор Цепенда, вітаючи учасників зустрічі, серед яких були і здубвачі кафедри міжнародних економічних відносин факультету історії, політології і міжнародних відносин, наголосив, що цей форум зібрав найкращих експертів країни, дослідників у сфері освіти.
«Наш університет завжди був і залишається окрім великого наукового центру, освітнім центром, який аналізує процеси, що відбуваються у першу чергу в нашому регіоні. В умовах війни ми показуємо, як можна моделювати різні ситуації. Наше завдання полягало в тому, щоб створити комфортні умови для тих, хто потребував безпеки. Зокрема, допомогти у тилу розпочати роботу Херсонському державному університету, який перебуває у тісній взаємодії з нами, будучи релокованим. У такий час освітяни підтвердили головний принцип – це освітня солідарність. На форумі ми говоримо про всі напрямки освіти, починаючи від дошкілля, закінчуючи університетами. Така дискусія дозволяє зрозуміти шляхи виходу з проблемних ситуацій, які існують», — зазначив ректор ПНУ.
«Освіта — це фундамент розвитку нашої країни. І щоб він залишався міцним, ми зобовʼязані максимально зберігати можливість навчатись для учнів та за кожної можливості розвивати й покращувати підходи в українській освіті. Дякую всім освітянам за вашу невтомну працю. Саме ви ті провідники, які ведуть і мотивують дітей у такий складний час!», – наголосив народний депутат України Едуард Прощук.
Одною з цікавих тем дискусій форуму стала тема «Розвиток партнерства у квадраті влада-бізнес-ЗВО-громадські організації задля забезпечення якості освіти та освітніх інновацій». На прикладі кейсу Tech StartUp School про нові підходи до співпраці запропонував Назар Подольчак, завідувач кафедри адміністративного та фінансового менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», доктор економічних наук, професор, керівник Tech StartUp School.